ONDERWIJS

Het 4e Gymnasium hecht veel waarde aan een brede opleiding, zodat leerlingen in de loop van hun schoolcarrière een richting kunnen kiezen die past bij hun talent en interesse.

Studiehulp

Het 4e Gymnasium besteedt veel aandacht aan de begeleiding van leerlingen.

Studiekeuze

Aan het einde van klas 3 kiest een leerling uit een van de vier profielen voor de bovenbouw. Mentoren en decanen helpen bij het maken van de keuze.

Mediatheek

Het 4e Gymnasium heeft een uitgebreide Mediatheek met een eigen website.

"Behalve een standaard vakkenpakket worden op het 4e Gymnasium ook bijzondere vakken gegeven.

Bekijk hier de lesroosters en de verdeling van de vakken per jaar.

Toetsen en rapporten

Op het 4e Gymnasium wordt de voortgang van de leerlingen op verschillende manieren getoetst, niet alleen via proefwerken maar ook door het geven van feedback tijdens de les. Jaarlaagbrede, schriftelijke toetsen worden afgenomen tijdens vier toetsweken per jaar.

Examens

Alle rechten en plichten van leerlingen met betrekking tot de schoolexamens en het centraal schriftelijk examen zijn vastgelegd iin reglementen.