Bezoek wethouder Marjolein Moorman - aandacht welzijn

donderdag 14 maart

Donderdag 14 maart bracht wethouder Marjolein Moorman een bezoek aan het 4e gymnasium. Zij kwam specifiek voor de lessenreeks Mentaal Klassikaal die momenteel wordt gegeven door oud-leerlingen Eva Caris en Dorea Laan. Zij verzorgen deze lessen over neurodiversiteit en mentale gezondheid voor klas 2, in samenspraak met het zorgteam van school.
Als je met elkaar in de klas de verschillen tussen elkaar kan herkennen, bespreken en respecteren gaat daar een preventieve werking van uit. Dit heeft ook de interesse van wethouder Moorman gewekt. Zij heeft zowel onderwijs als jeugdzorg in haar portefeuille.
Het programma wordt heel goed door de leerlingen ontvangen en wij zijn heel erg blij dat Dorea en Eva deze lessen verzorgen!

Het Samenwerkingsverband voortgezet onderwijs Amsterdam-Diemen schreef een artikel over deze samenwerking met Mentaal Klassikaal en de aandacht op het 4e Gymnasium voor het welzijn van leerlingen. Lees hier het artikel.