feesten

Schoolfeesten worden mede georganiseerd door leerlingen. Er zijn per jaar vier feesten: het introductiefeest voor eersteklassers; het kerstgala, het voorjaars- en het eindfeest voor alle jaarlagen.

Bij de feesten zijn altijd docenten aanwezig. Het gebruik van alcohol is niet toegestaan. Ouders krijgen vooraf bericht van datum en eindtijd van het schoolfeest.

introductiefeest
Aan het einde van de introductiedagen organiseren mentoren en juniorbegeleiders het introductiefeest voor eersteklassers. Naast de dansvloer is er ook een lounge; in de personeelskamer vindt een schaaksimultaan plaats.

kerst
De overige feesten worden georganiseerd door de Senaat. Vlak voor de kerstvakantie staan het kerstdiner en -gala op het programma. De eersteklassers gaan zelf aan de slag om een driegangen menu te maken. Elk groepje nodigt vooraf een docent of andere medewerker aan tafel uit.

Na afloop van het diner vindt voor alle leerlingen en medewerkers (in hun mooiste kleding) het kerstgala plaats. Voor de bovenbouw organiseert de Senaat een kerstgala buiten school.

voorjaars- en eindfeest
In het voorjaar staat er een schoolfeest buiten school op het programma. Het feest vindt, afhankelijk van de wensen van de Senaat, plaats in een club of discotheek buiten school. Dit geldt ook voor het eindfeest waarmee het jaar wordt afgesloten.