projectdagen

Projectdagen

Op het 4e Gymnasium worden eenmaal per jaar, in de week voor de herfstvakantie, projectdagen gehouden voor klas 1 t/m 3. Tijdens deze vakoverstijgende projecten werken de leerlingen onder begeleiding van docenten aan een grotere opdracht. Vaak werken docenten van verschillende vakken hierbij samen.

Leerlingen van klas 1 en 2 volgen de eerste dagen een progamma waarin voorlichting, sport, taal en film elkaar afwisselen. In de tweede helft van de week doen leerlingen van klas 1 en 2 mee aan het Kunstlab projectfestival. Zij kunnen daarvoor kiezen uit verschillende projecten die hen in aanraking brengen met verschillende kunstvormen, van architectuur tot animatie en van mode tot samen zingen.

Leerlingen van klas 3 werken aan het Kickstarter project, een combinatie van economie en film.

Deze projectweek wordt afgesloten met presentaties.