mediatheek

Mediatheek

Het 4e Gymnasium heeft een uitgebreide mediatheek. In pauzes, in tussenuren, tijdens (les)projecten en tijdens studie-uren in de bovenbouw kunnen leerlingen daar terecht voor het maken van huiswerk en het gebruik van woordenboeken, atlassen en andere naslagwerken. Er zijn computers met internetaansluiting en er is een grote vergader-/leestafel.

De mediatheek beschikt ook over een uitgebreide uitleencollectie met (jeugd-)literatuur, boeken met betrekking tot de verschillende vakgebieden, films op DVD en filmapparatuur. Alle leerlingen en medewerkers kunnen hiervan gebruik maken.

De medewerkers kunnen leerlingen adviseren over literatuur en kunnen helpen bij het vinden van informatie voor presentaties of werkstukken. Zij worden hierbij ondersteund door ouders die als vrijwilliger een ochtend of middag meehelpen in de mediatheek. Heeft u interesse om mee te doen? Mail naar mediatheek@het4e.nl.

De mediatheek heeft een eigen website met een uitgebreide catalogus, zoekfuncties, databanken, leestips en nieuws.

Mediatheek

Website

Door items te lenen verklaren gebruikers van de mediatheek zich akkoord met het onderstaande uitleenreglement.

MEDIATHEEK

Uitleenreglement